Szendrő Város honlapja

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Határtalanul

"Szép Erdélyországban" jártunk
2016. június 27.

Iskolánk a Szendrői Apáczai Csere János Általános Iskola7. osztályos tanulói tanáraikkal a Határtalanul! című program keretében Erdélybe kirándulhattak 2016. május 11- től 14- ig
Tanulóink megismerhették az Erdélyben élő magyar lakosság helyzetét, életmódját és történelmét. Élő történelem, irodalom, ének, hon- és népismereti, dráma órákon keresztül látogattuk meg a történelmi emlékhelyeket.
Jártunk Nagyváradon, Gyulafehérváron, Vajdahunyad várában. Marosillyén Bethlen Gábor szülőházában voltunk. Nagyszalontán megnéztük az Arany János Múzeumot, felkerestük az író szülőháza helyén álló tájházat, a temetőt.
A nagyszalontai és dévai gyermekotthonban volt a szállásunk. Így közös programokat szervezhettünk az ott lakó gyerekekkel, felnőttekkel. Barátságok szövődtek a tanulók között a sport- és kulturális tevékenységek során.
Aradon megkoszorúztuk a vértanúk emlékművét, Máriaradnán megcsodáltuk a templomot.
Varázslatos vidékeken túrázhattunk és erőt meríthettünk az erdélyi emberek életszeretetéből, gondolkodásmódjából, egymás iránti tiszteletéből, humorából.
Valamennyien rengeteg új ismerettel, élménnyel, baráti kapcsolatokkal gazdagodva tértünk haza.

„Szép Erdélyországban” jártunk

Iskolánk, a Szendrői Apáczai Csere János Általános Iskola 7. osztályos tanulói tanáraikkal a Határtalanul pályázat keretében Erdélybe utazhattak 2015. június 1-től június 4-ig.
Utunk során megnéztük Nagyvárad, Csucsa, Kolozsvár nevezetességeit. Megkoszorúztuk Apáczai Csere János sírját.Torockón, a Székelykő lábánál volt az egyik szálláshelyünk. Bejártuk a Tordai- hasadékot. Voltunk Nagyenyeden, Gyulafehérváron, Déván.
A dévai gyerekekkel sportprogramokat szerveztünk és együtt emlékeztünk meg a Nemzeti Összetartozás Napjáról. Láttuk Vajdahunyad várát, Marosillyén Bethlen Gábor szülőházát, Csernakeresztúron a tájházat.
Megkoszorúztuk Aradon a vértanúk emlékművét. Nagyszalontán, az Arany János Múzeumban rendhagyó irodalomórán vettünk részt.
Kirándulásunk során erőt meríthettünk az erdélyi emberek életéből, gondolkodásmódjából, egymás iránti tiszteletéből. Megismerhettük természeti, kulturális és művészeti értékeit e gyönyörű tájnak.

Felvidéki barangolás

A Szendrői Apáczai Csere János Általános Iskola tanulói a „Határtalanul” program keretében a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt támogatásával Felvidéken barangoltak négy napon át (2014. május 05-08. között)
A kirándulás célja az volt, hogy a tanulók megismerkedjenek a Felvidék történelmével, földrajzi, irodalmi és művészeti értékeivel. Az utazást alapos felkészítő munka előzte meg. Az előkészítő órákon képet kaptak a tanulók Felvidék történelméről, földrajzáról, irodalmáról, művészetéről.
Voltak a tornai várban, sétáltak a Szádelői-völgyben, látták az újjáépülő krasznahorkai várat, bejárták a gyönyörű Betléri-kastély épületét és különleges növényekben pompázó parkját is.
Megcsodálták Rozsnyó, Igló, Lőcse, Késmárk, Kassa városának nevezetességeit. Voltak bányamúzeumban, tájházakban, történeteket hallhattak a helyi lakosoktól régi mesterségekről, szokásokról, eseményekről.
Túráztak a hegyekben, a Sajó forrásvidékénél. Poprádon járva láthatták a Tátra napfényben fürdő hófödte csúcsait is. A látottakról játékos formában vetélkedőket rendeztek, tablókat, riportokat, beszámolókat és számtalan fényképet készítettek. A kirándulás során sok szép élményben volt részük és hasznos ismeretekkel gazdagodtak.