Intézmények / Szendrői
Hétszínvirág Óvoda
Intézményvezető:
Báriné Ujvári Krisztina /Vezető óvónő/
Cím:
3752 Szendrő, Bem út 2/b.
Telefon:
48/ 560-563
Telefon:
48-460-131
E-mail:
ovoda@szendro.hu
OM
azonosító: 028851
Törzsszám:
668231
Az
óvoda fenntartója:
Szendrő Város Önkormányzat
Címe: 3752, Szendrő, Hősök tere
1.Telefon: 48 / 560-508
|
Átadásra
került az óvoda új épülete /Képek |
Az
"Esélyt az induláshoz"
óvodai férőhelyek bővítése Szendrő városban
c. projekt elnyerésével ismét bővítésre
került a Bem úti óvoda 4 csoportszobával
és 1 terasszal. Ennek következtében
a Petőfi téri tag óvoda megszűnt és a Bem
úti lett a központi óvoda, mely
8 csoporttal, azaz 200 férőhely befogadásával
várja a kisgyermekeket. Az épület ünnepélyes
átadására 2013. szeptember 20-án
került sor, mely eseményen ünnepi beszédet
mondott:
• Tomorszki István polgármester
úr,
• Riz Gábor a B.-A.-Z. Megyei Közgyűlés
alelnöke,
• Szaniszló János városunk volt
polgármestere, a Kazincbarcikai Járási Hivatal
vezetője,
• Rescsánszki Béláné a Hétszínvirág
Napköziotthonos Óvoda vezetője.
Az épületet megáldotta Benke András
református tiszteletes úr.
Az óvodás gyermekek műsorukkal színesítették
az ünnepséget.
|
Csoportbeosztás,személyi,
tárgyi feltételek |
-
Intézményünk
hét gyermekcsoporttal
működik. A gyermekcsoporthoz 12
óvodapedagógus 1 fő
óvodavezető, és 6 szakképzett
dajka tartozik.
-
Óvodai
nevelésünk gyermekközpontú, befogadó
ennek megfelelően a gyermeki személyiség
kibontakozására törekszik, biztosítva
minden gyermek számára az egyenlő hozzáférést.
-
A
nemzetiséghez tartozó gyermekek óvodai
nevelésében biztosítjuk az önazonosság
megőrzését, ápolását, erősítését, átörökítését,
nyelvi nevelését és a multikulturális
nevelésen alapuló integráció lehetőségét.
A gyermek nevelése elsősorban a család
joga és kötelessége, és ebben óvodánk
kiegészítő, esetenként hátránycsökkentő
szerepet tölt be.
-
Feladatunk
értékeink megőrzése, továbbadása, hagyományok,
népszokások ápolása.
-
Az
óvodánkban dolgozó pedagógusok lelkiismeretes
munkáját dicsérik a jól megszervezett
kirándulások, tavaszt köszöntő vagy
gyermeknapi programok.
-
Az
óvoda épületében a csoportszobák tágasak,
világosak. Az intézmény komfortja, a
csoportszobák, a kiszolgáló helyiségek
és az udvar esztétikája, karbantartottsága
jó feltételeket termet a nevelő munkához.
-
A
csoportszobák berendezése, bútorzata
– az óvodapedagógusi ötletességnek,
leleményességnek köszönhetően esztétikus,
dekoratív, jól szolgálja a gyermeki
tevékenységeket.
-
Óvodai
nevelő munkánk eszközrendszerének felszerelésére,
korszerűsítésére, fejlesztésére célzottan
törekszünk, mindent megteszünk az eltérő
szociokulturális helyzetű családok gyermekeinek
fejlesztésére.
-
Udvarunk felszerelései, játszóhelyei
kitűnő lehetőséget nyújtanak a mozgásfejlesztésre,
tartalmas játékra.
-
Valamennyi
óvodapedagógus azon fáradozik, hogy
a reá bízott gyermekek testileg, értelmileg,
érzelmileg jól fejletten, vidám gyermekként
őrizzék az óvodáskor emlékét."Azokért
élünk, akiket szeretünk, azokért akik
igaznak tartanak. A jövőnek élünk: a
szépért, s jóért, amit tehetünk."/Széchenyi
István/
Pedagógiai
munkánk során arra törekszünk, hogy az életkori
és az egyéni sajátosságokat szem előtt tartva
játékosan, változatos tevékenységeken keresztül
valósítjuk meg a nevelési feladatokat. Nagy
hangsúlyt fektetünk a motivációra, a foglalkozási
területek komplexitására, az egyéni bánásmódra,
az érzelmi nevelésre, gondozásra. Az óvodás
gyermek számára a legfontosabb tevékenyégnek
a játékot tekintjük. Nevelési gyakorlatunk
alapja a gyermekszeretet, a harmonikus,
nyugodt, családias, egymásra figyelő, segítő,
támogató, érzelmi biztonságot nyújtó, pozitív
tulajdonságokat megerősítő óvodai élet.
Figyelembe vesszük nevelési alapelveink
kialakítása során azt a követelményt, hogy
a gyerekek milyen társadalmi környezetből
érkeznek hozzánk. A szociális körülmények
romlása, a megélhetési gondokkal küzdő családok
gyermekeinek családi környezetből hozott
negatív megnyilvánulásai nehéz helyzetet
teremtenek. A 170 fő óvodás
gyermek közül a szociálisan hátrányos
helyzetű 156 gyermek.
edagógiai
Programunk adaptációi. Az Országos
Közoktatási Intézet által minősített
Tevékenységközpontú Óvodai Nevelési
Program: Ez a program lehetővé
teszi a helyi viszonyok, lehetőségek ismeretében
egyéni sajátosságaink, arculatunk kibontakoztatását
is. A kompetencia alapú óvodai programcsomag
alkalmazásának lehetőségével a képességfejlesztést
helyezzük a nevelés középpontjába:
Alkalmazni képes tudás, képességek,
készségek megszerzését,a mely
megalapozza az egész életen át tartó tanulást.
Ezzel is segíteni kívánjuk az önállóság,
belső kontroll, nyitottság, rugalmasság,
kreativitás, tolerancia, együttműködési
készség, kritikus gondolkodás, probléma
megoldás, személyiségjegyek kialakulását.
Az érzelmi és erkölcsi nevelés
komoly hangsúlyt kap nevelési gyakorlatunkban.
Nevelőtestületünk a cselekedtetést elsődleges
fontosságúnak tartja, mert a személyes
megtapasztalás útján szerzett ismeret
sokkal tartósabb, s az életre való felkészítést
jobban szolgálja.
A szülői igényeknek megfelelően fokozottan
odafigyelünk arra, hogy a gyermekek
testileg-lelkileg egészségesen kerüljenek
az iskolába, és zökkenőmentesen
kezdjék az iskolás éveket.Kiemelt feladatként
foglalkozunk a hátrányos helyzetben élő-sok
esetben a nevelés valamennyi területén-lemaradt
gyermekekkel, az egyéni képességek, egyéni
adottságok figyelembevételével.
A
gyermeki személyiség kibontakozásának
elősegítésére törekszünk, biztosítva minden
gyermek számára, hogy egyformán magas
színvonalú és szeretet teljes nevelésben
részesüljön, meglévő hátrányai csökkenjenek,
továbbá a genetikai adottságaik, egyéniségük
kibontakozzon, személyiségükben a tevékeny,
érdeklődő, érzelem gazdag, toleráns, kreatív
jegyek felismerhetők legyenek. Játékukban
önálló elképzelésük megvalósuljon, aktívan
vegyenek részt a tevékenységekben. Érzékeljék
a társas együttlétből adódó érzelmi többletet,
vonzódjanak társaikhoz és a felnőttekhez.
Tudjanak örülni a természet, a tárgyi
környezet szépségeinek.
A gyermekközpontú szemléletünk és az ezen
alapuló légkör alapvető feltétele, hogy
ismerjük gyermekeink testi, lelki, szellemi
szükségleteit, s a vegyes csoportokban
a 3 éves és a 8 éves gyermek egyaránt
jól érezze magát, mert így egyénileg változó
igényeit kielégítheti.
Óvodánkban
a kis és nagy döntések mindig a gyermek
szempontjai szerint dőlnek el.
Otthonos
légkörű óvodánkban mód van az együttlétre,
de az elkülönülésre is, a közös és a magánszféra
(kincsek) őrzésére egyaránt.
Értő
odafigyeléssel fordulnak a kiemelt figyelmet
igénylő gyermekek felé. A környezeti nevelés
minél szélesebb körben való megvalósulása
céljából kiemelt feladatnak tekintjük
a környezet iránti felelősség tudat kialakítását
és a gyermek környezettudatos magatartásának
megalapozását.
A
környezettudatos magatartás megalapozása
mellett a gyermekek erkölcsi nevelése, az
erkölcsös magatartás gyakorlása. Az óvoda
összes alkalmazottjától elvárás a gyermekek
és egymás iránti pozitív attitűd, érzelmi
töltés. Az óvoda nevelje a gyermekeket annak
elfogadására, hogy az emberek különböznek
egymástól.
Szeretetteljes.
Gyermekközpontú, másságot elfogadó légkörben,
különös tekintettel az eltérő fejlődési
ütemre.A
kiemelt figyelmet igénylő gyermekeknek
estében együttműködés az ágazati jogszabályokban
meghatározott speciális felkészültséggel
rendelkező szakemberekkel. Sokoldalú
képességfejlesztéssel az iskolai beilleszkedéshez
szükséges testi, szociális és érzelmi
érettség kialakítását biztosítjuk.
A
gyermek személyiségéből kiindulva, olyan
szeretetteljes óvodai légkörmegteremtése,
amelyben a gyermeket szeretet, megbecsülés
övezi.A
másság elfogadása, tiszteletben tartása.Az
életre való felkészítés tevékenységek, tevékeny
életre alapozott nevelőmunka megvalósításával.Nyugodt
családias, biztonságot nyújtó légkör megteremtése,
amelyben a gyermeki játék elsődlegességét
hangsúlyozzuk.Nevelő
munkánk középpontjában a gyermekek érdeke
érvényesül.
A
"holnap öröme" a
gyermekek elé állított távlatok fokozzák
a nevelés hatékonyságát, ezért többféle
tevékenységet igyekszünk hagyománnyá tenni
óvodánkban.Fontos jelentőséget tulajdonítunk
annak, hogy népi kultúrából ismerjék meg
gyermekeink szokásokat, hiszen ilyenkor
"tiszta forrásból" merítünk.
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Lényeges,
hogy az ünnepnapok emelkedjenek ki a mindennapokból,
hangsúlyozzuk dekorációval, ünnepi ruhával.
Az ünnep örömét csak a szülők közreműködésével
tudjuk minden gyermek számára biztosítani,
ezért fontos aktív közreműködésük, segítségük.
Az ünnepek megszervezése, a nevelőtestület
döntése alapján történik, a gyermekek
érdeklődését, a szülők igényeit és az
adottságokat figyelembe véve.
A
gyermekek életének jeles napja:
születésnap
Nemzeti ünnepek: Október
6, 23. Március 15.
Jeles napjaink: Takarítási
világnap, Állatok világnapja, Víz világnapja,
Föld világnapja, Madarak Fák napja, Környezetvédelmi
világnap, Nemzeti összetartozás napja,
Karácsony, Anyák napja
Hagyományápolás: Őszi
fesztivál, Mikulás várás, Ádventi munkadélután,
Karácsonyi bábelőadás, Farsang, Tél búcsúztató,
Verses-mese délelőtt, Egészséghét, Húsvét,
Nyíltnap, Rendőrnap, Tűzoltónap, Sportnap,
Gyermeknap, Vidám-zenés műsor, Iskolába
menők búcsúztatása
Feladatunk értékeinknek megőrzése, továbbadása,
hagyományok, népszokások ápolása.
|
 |
 |
 |
|
|

|